reklama

poliak, slovák, poliak a opäť poliak

Presne takto sa dajú počítať emigranti na takmer každom mieste zemegule. Poľskí občania sú všade na entú. Ale nie vždy je to pre Slováka iba tá negatívna stránka situácie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Pouličný hon na el tora vo Francúzskej Camarque
Pouličný hon na el tora vo Francúzskej Camarque (zdroj: archív autora článku)

Veď aha! Majú podobný zárobok ako my. Ok, musíme si úprimne priznať, že oni sú schopní pracovať za tak nízku odmenu, že nám neostáva nič iné, ako podriadiť sa väčšine. A potom v duchu nadávať na nich. Podotýkam, v duchu! Poliaci rozumejú ako apoštoli po zoslaní Ducha Svätého!

Horní susedia sa radi predstavujú ako nenároční emigranti. To sa odráža na ich prístupu k prenajatým veciam... Slovo „zútulniť" nepoznajú. Radšej to neriešia a mnohokrát poriadny neporiadok zdobí ich domácnosti.

Ale za to majú ambície až do neba. Niekde sa ten nedostatok prebytkom prejaviť musí. Zavše ich nájdete na pozíciách prednášajúcich na pôde svetoznámych univerzít. Sem - tam aj v laboratóriu cvičených myší. Avšak oveľa častejšie pijú lacnú kávu na stavbách či v pohostinstvách najnižších vrstiev. Vraj šetria. Na úkor svojho zdravia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale naozaj to nie je až také zlé. Keď som bola na ceste, ktorá končila v mori, pochopila som, aké je milé stretnúť niekoho „blízkeho". Ale iba do chvíle, keď ma domorodci začali považovať za jeho sestru. Obvinili ma z toho, že máme rovnaký tvar očí, ba aj moja nebeská farba očných búlv sa vraj podobá Poliakovi . A ževraj.. ts... Slovák či Poliak - jedna banda.

Viac mi nebolo teba. Vzala som nohy na plecia a utekala ako s čili - papričkami v zadnej časti môjho tela. Nikto nebude Slováka považovať za Poliaka! Aj napriek tomu, že sú si veľmi podobní! Vo všetkom...

Marcela Jankovičová

Marcela Jankovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

hm... jedným slovom? Asi paradoxovplná... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu