reklama

inteligencia nadovšetko

Opäť som sa stratila. Nemecká univerzita je skutočne obrovská. Blúdila som uličkami miestností, ául a hľadala izbu seminárov číslo 147a. Zo skratiek mám poriadne rizoto, ani po mesiaci som neprišla na to, kam a čo patrí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Napokon som trafila. Presklená miestnosť s výhľadom na rieku Inn. V pozadí Bavorsko. Stoly uložené do štvorca sa pomaly zapĺňali čerstvými novinami a materiálmi na proseminár Political Campaigning. Blonďavé hlavy neboli také priesvitné, ako sa mi na prvý pohľad zdali.

Necelých 30 miest bolo plne obsadených. Mladá krv univerzity nežnejšieho pohlavia sa postavila pred pripravený laptop a začala dvojhodinovka. Klasická schéma nemeckej akademickej pôdy. Dve študentky predstavili načítanú tému. Desať minút prezentácie. Nič zvláštne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom to prišlo. Ruky zdvihnuté, sprcha otázok... Inteligentná spoločnosť. Zdravo zvedavá, zaujímavo ambiciózna, hľadajúca pravdu. Aj napriek svojej cieľavedomosti a ctižiadostivosti cítiť toleranciu a rovnocennosť. Profesor – študent, počúvajúci – prednášajúci. Tu neplatia tituly. Rovnosť. Bratstvo.

Argumenty plné faktov a učenosti. Atmosféra plná záujmu o informovanosť. Konflikt žurnalistov a právnikov konzultujúcich o problematike bulváru a verejnoprávnosti médií.

Bola som donútená iba nemo pozerať. Nestratila som slová, nestratila som hlas. Potrebovala som „prežuť“ iný prístup. Potrebovala som pochopiť, že o môj názor môžem bojovať kvalitnými argumentmi a diplomaciou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Primerane široké lakte. Pevne faktami, flexibilné toleranciou či aktívne komunikáciou. No predovšetkým som prišla do kontaktu s lakťami, ktoré aj napriek ambicióznosti dokážu prijať iný názor, zatlieskať kvalitnému prístupu a skloniť sa pred pravdou.

Marcela Jankovičová

Marcela Jankovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

hm... jedným slovom? Asi paradoxovplná... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu